Aangekomen op Curaçao

2 februari 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Curaçao International Airport

Drie filmpjes, een paar huilende kinderen en een paar series verder kregen wij eindelijk te horen dat wij over 30 minuten gingen landen; dus riemen vast! Toen we eindelijk geland waren voelde ik opeens een druppel op mijn been vallen. Ik keek omhoog en vanuit het plafond van het vliegtuig kwamen allemaal druppeltjes water op mij terecht. Uit reactie sprong ik omhoog, om vervolgens weer keihard terug gesmeten te worden in mijn stoel door mijn riem. Top dit. Omdat wij onze riemen nog niet los mochten maken, geen stewardess in de buurt was en omdat wij geland waren bleef ik maar zitten. Op een gegeven moment werd mijn stoel zo nat dat ik mijn kussen die wij van TUI gekregen hadden als doek en paraplu begon te gebruiken. Toen we eindelijk onze riemen los mochten maken en op mochten staan wist ik niet hoe snel ik op het gangpad kon komen, totdat ik weer besefte dat Ik aan de raamkant zat en twee oude mensen naast mij zaten die nog überhaupt moesten beseffen dat wij geland waren, denk ik. Typisch weer dit. Eindelijk de deur van het vliegtuig in zicht, zei ik nog tegen de stewardess dat het lekt bij stoel A25 vanuit het plafond, waarop de stewardess zei: "o dat is condens, dank je". Nou, gelukkig vlieg ik niet weer met dat vliegtuig.

Telamonstraat 43

Door Daniel, mijn baas, werd ik opgehaald van het vliegveld. Hij ging nog een beetje door Willemstad heen rijden om mij een paar leuke plekjes te laten zien. Het was leuk en aardig van Daniel om mij een paar spots te laten zien, alleen was ik blij dat wij daarna snel naar mijn accommodatie gingen. Eenmaal aangekomen bij Telamonstraat 43 kreeg ik weer een korte rondleiding. Daniel vertelde dat er in dit huis 46 mensen wonen, maar nog niet iedereen gearriveerd zijn. Toen wij bij het binnenplein aankwamen zag ik een groepje mensen staan met luid muziek aan. Ik liep die kant op en stelde mijzelf voor. Ik had toen op dat moment echt een Temptation Island gevoel; je komt aan bij een grote villa, met allemaal jongeren die staan te drinken bij een zwembed en iedereen kijkt je aan als je naar ze toeloopt. Gelukkig waren ze allemaal hartstikke aardig! Na de rondleiding besloot ik maar om terug te gaan naar mijn studio om mijn koffer uit te pakken. Vervolgens ging ik even snel koud douchen (warm water kennen ze hier niet) en ging ik maar snel slapen, want in Nederland was het al 4 uur 's nachts.

Binnenplein Telamon 43
Binnenplein Telamon 43

De volgende dag

De volgende dag was ik al om 6:30 uur wakker. Na een tijdje in bed gelegen te hebben besloot ik om maar op te gaan staan. Ik werd om 11:00 uur opgehaald door het bedrijf waar een mede-stagiair en ik onze auto huren. Omdat ik al gedouchte had en geen ontbijt had, besloot ik om het autobedrijf te gaan appen of het ook mogelijk is om eerder mijn auto op te halen. Na een paar keer appen en bellen werd ik om 8:30 al opgehaald! Top dit. Eenmaal aangekomen bij het bedrijf moest ik een filmpje bekijken wat de verkeersregels zijn op Curaçao. Uitstand, er zijn geen regels, doe je deuren op slot en stop bij rood licht. Vervolgens moest ik het contract ondertekenen, maar ze zei dat ik het eerst goed door mocht lezen. Ondertussen werd er door een stagiair mijn auto opgehaald. Terwijl ik het contract aan het lezen was, hoorde ik opeens een harde knal. Ja hoor, de stagiair had mijn auto tegen een paaltje omhoog gereden. Ik keek naar het contract en toen weer naar mijn auto, gelukkig had ik mijn contract nog niet ondertekend.

Vervolgens reed ik weg richting Telamon 43. Toen besefte ik pas weer dat ik nog helemaal niet de weg wist en dat ik geen internet heb waardoor ik geen Google Maps kon gebruiken. Gelukkig herkende ik een paar punten van toen ik in de auto zat bij Daniel en toen ik in de auto zat om mijn auto op te halen. Zo ben ik eindelijk toch thuis gekomen.

Nadat ik bijgekomen was van de autorit, besloot ik om naar het binnenplein te gaan. Daar kwam ik een huisgenootje tegen die blijkbaar ook gisteravond aangekomen was. Zij had nog geen auto, dus besloten we om samen naar een supermarkt te gaan om ontbijt te kopen. Na de nodige producten in onze kar gegooid te hebben, liep ik naar de bier afdeling. Een krat met 12 flesjes kost ongeveer 30/40 euro. Ik dacht dat ik dit nooit zou zeggen, maar; laat dat bier maar zitten.

Na het boodschappen gingen wij weer richting huis rijden. Al snel merkten we dat de wegen hier alles behalve goed zijn en dat de "er zijn geen verkeersregels" hier ook echt gelden. Eenmaal aangekomen bij het huis ontmoeten wij nog 5 andere mensen die ook net aangekomen zijn. We besloten om al snel met elkaar te lunchen, avond te eten, naar het strand te gaan en later uit te gaan bij Madero Ocean Club. Drukke planning, maar op Curaçao kennen ze gelukkig geen drukte. Na het lunchen en het strand gingen we koken voor 9 man. Wat was dat een mislukking. Dus de paste pesto met sla, werd kip met sla. Ach, gelukkig zijn wij op Curaçao en kennen wij hier geen gezeur. Het eten was op, afwas gedaan en iedereen ging zich klaarmaken om naar Madero te gaan. Het was ondertussen 21:30 uur en we kwamen aan bij Madero. Het was een luxe club in open lucht, met verschillende leuke lounge hoeken, een dansvloer en strand. Wat mij voor de rest opviel was dat er aparte rijen zijn bij de ingang voor mannen en vrouwen. Daarnaast moeten mannen een duurder entree kaartje kopen dan vrouwen. Stom, maar we waren dat al snel vergeten door de happy hour waar iedereen gretig van gebruik maakten. Dit was een te gekke eerste avond, als je om je heen keek waren alle mensen vrolijk, er werd overal gedanst en gelachen en als je omhoog keek zag je de sterren en de maan.

Ik ging alweer met de eerste auto mee naar huis omdat mij morgen een pittige stagedag te wachten staat, want er komen 8 nieuwe stagiairs aan die ook het avontuur op Curaçao aan gaan!

Madero Ocean Club
Madero Ocean Club

1. Anneke:
    2 februari 2023
    mooi verhaal en het wordt vast een te gekke tijd daar ;)