Eerste maand Curaçoa

3 maart 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon Nochi,

Ondertussen zit ik hier alweer een dikke maand. De eerste paar weken stage waren erg zwaar. Soms maakte ik dagen van 10/11 uur en heb ik een week elke dag gewerkt. Dit kwam puur doordat het nieuwe semester begon en hierdoor veel studenten weggingen en weer nieuwe studenten kwamen. Toen ik eindelijk een beetje mijn draai had gevonden na de eerste week, begon ik het uitgaansleven hier te ontdekken. In de 2e en 3e week gingen we van dinsdag tot en met zaterdag op stap. Het leuke is dat hier vaste avonden zijn per club waardoor je veel dezelfde mensen van het eiland weer tegenkomt. Op de dinsdagavond is Bar P open, op de woensdagavond gaan de meeste mensen naar Madero, donderdagavond gaan de meeste mensen weer naar Bar P, vrijdag weer Madero, zaterdagavond Zanzibar en zondag kan je naar Fuik gaan. Naast deze vaste avonden worden er veel andere feestjes georganiseerd, zoals Nachtcollege Kulture Colorfest waar wij 11 maart naar toe gaan. Naast al het feesten hebben wij ondertussen ook veel strandjes ontdekt, zoals Grote Knip, Kleine Knip, Kokomo, Playa Grandi, Jan Thiel, Daaibooi Beach en Mambo Beach.

Doordat ik stage loop bij een bedrijf dat kamers en studio's verhuurt aan studenten, leer ik heel veel nieuwe mensen al snel kennen. Dat is misschien nog wel het leukste aan mijn stage, want hierdoor ken ik al ongeveer 80 andere studenten. Verder ben ik bevriend geworden met een grote Antiliaanse beveiliger genaamd Goesman (geen idee hoe je zijn naam schrijft). Wat een held is hij.

Elke dag is hier weer een verrassing. Je stapt de auto in en er gebeurt alweer iets waarvan je denkt "hoe dan?". Het erge is misschien wel dat je soms er niet meer raar van opkijkt als er iets gebeurt. Echt alles is mogelijk op Curaçao. Van zwerfhonden die midden op de weg stilliggen, mensen die rustig over de autoweg lopen en parkeren langs/op de autoweg, wilde zwijnen die je tas stelen, meerdere bijna doodervaringen in de auto omdat zij hier niet kunnen rijden, na een bijna dood ervaring met de auto tot je grote verbazing een lesauto zien, achterin een pick-up wagen zitten en over het eiland touren met een biertje in je hand, huisgenoten die in de auto achtervolgd worden door een andere auto vol met Antilliaanse mannen, bij een politieman in de auto zitten omdat hij ook airco's voor onze huizen maakt en tegen jou vervolgens zegt dat je geen gordel om hoeft te doen. Je roept het maar en hier gebeurt het. Echt letterlijk elke dag is weer een nieuw avontuur.

In deze maand zijn er zoveel dingen gebeurd en ging de tijd zo snel. Ik heb veel nieuwe mensen mogen leren kennen, verschillende gekke winkels gezien, carnaval gevierd, mijn verjaardag gevierd, Willemstad ontdekt, verschillende stranden gezien, gezwommen met schildpadden, bijna gebeten worden door een hond, de "ontgroening" van de oude lichting voor de nieuwe lichting meegemaakt, met het huis wezen bbq'n op het strand met de zonsondergang op de achtergrond en 100 ingedeukte auto's gezien waarmee ze rustig rond rijden en je bijna zou denken dat het een trend is. Morgen (3 maart) staat er ook weer iets leuks op de planning. Wij gaan met ongeveer 100 andere studenten van 3 op 4 maart op het onbewoonde eiland Klein Curaçao overnachten. Om 14:00 uur vertrekt de boot en 's avonds gaan we bbq'n en het eiland omtoveren tot een privé feesteiland. Ergens is het ook een klein beetje spannend. Je hebt op het eiland geen bereik, er is geen elektriciteit en stromend water, wij gaan slapen onder een open tent op het strand en niemand weet nog precies wat de bedoeling is. Hoe we dit gaan overleven zal ik in mijn volgende blog schrijven. Maar 1 ding is zeker, dit wordt weer een avontuur dat ik niet snel zal vergeten.

Ayo!

Touren in een pick-up truckCadeau van huisgenoten voor mijn verjaardagZwemmen met schildpaddenDaaibooi BeachMambo Beach Tassendief

1. Maaike:
    Omg zooo leuk!!!
  2. Anneke:
    3 maart 2023
    Heftig om te lezen voor een moeder die honderd keer zei dat je voorzichtig moet zijn. Ik heb veel zin in 13 juni om je weer te zien. Veel plezier op Klein Curacao.
  3. Sanne:
    Feestbeest